Jak jeździć dieslem prawidłowo ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • olsze
    Drive
    • 2009
    • 58

    Jak jeździć dieslem prawidłowo ??

    Zamieszczone przez piotrek_os
    to ja mam z roku 99/00 i mam co 60 tys wymieniac?
    ...a co masz mniej niz 60kkm calkowitego przebiegu?, to co napsalem dotyczylo tylko pierwszego orginalnego rozrzadu, montowanego fabrycznie nastepne byly juz ok.
    Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
    W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg
  • ww991
    Drive
    • 2008
    • 82

    #2
    Jak jeździć dieslem prawidłowo ??

    Witam wszystkich.
    Ten temat już był wielokrotnie poruszany na forum, ale zastanawia mnie kilka rzeczy, otóż:
    - jeśli jeździmy w ruchu miejskim czyli kręcimy silnik pomiędzy 1,5 do 2,5 tyś obrotów, czy w takim przypadku jest konieczność po zatrzymaniu się odczekania kilku chwil aby wystygło turbo ???
    - w momencie jazdy na trasie czyli prędkości obrotowe silnika ponad 3 tyś obrotów nie podlega dyskusji fakt konieczności wystudzenia turbiny.
    Jeśli się mylę proszę o opinie.

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      zawsze powinieneś chwilę odczekać, jak długo, to zalezy od wcześniejszego obciążenia silnika (moze nawet bardziej niz od samych obrotow), nikt nie powie ci ile, można sobie przyjąć jakieś własne wartości albo "na czuja"

      [ Dodano: Sro 20 Lut, 08 20:23 ]
      Zamieszczone przez ww991
      wystygło turbo
      wystygnięcie nie jest tak istotne (choć też) jak to, żeby turbina zwolniła swój bieg
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • oolsztyniak
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6647
        • Superb II combi (3T5)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #4
        Jezeli smigasz w ruchu miejskim to i tak powinienes odczekc chwile zanim wygasisz silnik. Tak naprawde gdy silin chodzi sobie na 'jałowym' to auto prawie nic nie pali a przez to turbina bedzie dluzej zyla ja nawet jak pokrece sie po miescie to czekam okolo dwoch min zanim wygasze autko a jak wracam z trasy i depcze troche pedal gazu to okolo 5 min - to naprawde niewiele kosztuje a turbina bedzie wieeeecznie zyla
        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez oolsztyniak
          Jezeli smigasz w ruchu miejskim to i tak powinienes odczekc chwile zanim wygasisz silnik. Tak naprawde gdy silin chodzi sobie na 'jałowym' to auto prawie nic nie pali a przez to turbina bedzie dluzej zyla ja nawet jak pokrece sie po miescie to czekam okolo dwoch min zanim wygasze autko a jak wracam z trasy i depcze troche pedal gazu to okolo 5 min - to naprawde niewiele kosztuje a turbina bedzie wieeeecznie zyla
          ambitnie
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • borut
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 299

            #6
            Zamieszczone przez szkoda
            ambitnie
            fakt
            Powered by VSI PRINS

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez szkoda
              ambitnie
              ambitnie czy nie ale mój manager departamentu ma golfa plus 1,9tdi i około 2 tyg temu był w serwisie bo mu auto nie chciało jechać po oględzinach padnięta turbawka (wymienili na gwarancji) auto miało troszkę ponad 15 kkm przejechane.
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • Ziomal
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 5841
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                loru, ale nie oznacza to ,że on musiał ją zajeździć . Swego czasu w BKD padały turbiny bez przyczyn , nie wiem jak jest teraz
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz

                • arthek
                  Classic
                  • 2007
                  • 28

                  #9
                  Re: Jak jeździć dieslem prawidłowo ??

                  Zamieszczone przez ww991
                  Witam wszystkich.
                  Ten temat już był wielokrotnie poruszany na forum, ale zastanawia mnie kilka rzeczy, otóż:
                  - jeśli jeździmy w ruchu miejskim czyli kręcimy silnik pomiędzy 1,5 do 2,5 tyś obrotów, czy w takim przypadku jest konieczność po zatrzymaniu się odczekania kilku chwil aby wystygło turbo ???
                  - w momencie jazdy na trasie czyli prędkości obrotowe silnika ponad 3 tyś obrotów nie podlega dyskusji fakt konieczności wystudzenia turbiny.
                  Jeśli się mylę proszę o opinie.

                  Delikutaśnie na zimnym , muskając pedał gazu można nawet kręcić do 2500-2700 obr/min. tak żeby po zmianie biegu nie zchodzić z obrotami poniżej 1600-1800 obr.Sprężarka też wtedy chodzi lightowo w zakresie 0,2 do 0,5 bara. Po zagrzaniu motorowni obroty i obciążenie wedle życzenia, byle nie gnieść pedału gazu " w deskę " poniżej 2000 obr/min.
                  Znam takich co traktują pedał gazu dwupołożeniowo: ON i OFF :diabelski_usmiech
                  Przed zakończeniem jazdy , jeśli motorownia była obciążana ( nie tyle wielkość obrotów co "głębokość" wciskania pedłau gazu względnie opcja "drivingu" w stylu - ON/OFF) to 1-2 minutki na wolnych obrotach przed zgaszeniem, jeśli natomiast jazda była średnio lightowa to 15-30 sekund na wyhamowanie dmuchawki ( nie do zera :lol: , bo wtedy trzeba by czekac aż się nafta w zbiorniku skonczy :szeroki_usmiech )

                  No i dla ogólnej sprawności dmuchawki od czasu do czasu dać się jej rozkręcić do 200 000 obr / min - tzn pedał w "deskę" , kierownica lekko na siebie i do przodu a po odcięciu obrotów zmiana biegu na wyższy i powtórka z rozrywki :twisted:

                  Pozdr

                  To by było na tyle
                  Powered by Gnój !
                  Variantsport by Ali MT Katowice
                  Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
                  1,9 TDI ASZ ++
                  162 PS @ 369 Nm

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Ziomal
                    Swego czasu w BKD padały turbiny bez przyczyn
                    to jest auto służbowe i tak jest traktowane, chociaż może i te dwa elementy się na siebie nałożyły.
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • kaz13
                      Drive
                      • 2008
                      • 42

                      #11
                      Zamieszczone przez Ziomal
                      loru, ale nie oznacza to ,że on musiał ją zajeździć . Swego czasu w BKD padały turbiny bez przyczyn
                      mojemu bratu posla turbina po 5000km gwarancja okta2 a teraz 30.000 i spoko kreci sie

                      Komentarz

                      Pracuję...